تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۹ تير ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

ترسا فیدالگو کیست؟ | به ارواح خبیث باور دارید؟

آیا تاکنون چیزی درباره ترسا فیدالگو شنیده‌اید؟ آیا اصلا به ارواح خبیث باور دارید؟ آیا ترسا فیدالگو یک روح آزاردهنده و خبیث است؟ آیا اصلا وجود دارد؟

ترسا فیدالگو کیست؟

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: بسیاری از مردم دنیا به روح باور دارند و حتا بسیاری از آن‌ها به ارواح خبیثه هم باور دارند و گمان می‌کنند این ارواح به سراغ زنده‌ها می‌آیند و به آزار آن‌ها می‌پردازند.

به گزارش رویداد۲۴ در این زمینه فیلم‌های بسیاری هم تا امروز ساخته شده است که طرفداران خاص خود را دارد، اما تمام آن‌ها فیلم است. اگر به‌راستی این ارواح وجود داشته باشند و به دنیای واقعی و زندگی شما بیایند چه می‌کنید؟ آیا می‌ترسید؟ باورشان می‌کنید و یا گمان می‌کنید کسی با شما شوخی می‌کند؟

امروز با گسترش شبکه‌های اجتماعی این ماجرا گاه با پیامی که در این شبکه‌هاو یا گوشی موبایل افراد می‌آید گسترش پیدا می‌کند درست مانند داستان ترسا فیدالگو که این روز‌ها بار دیگر با ارسال پیام‌هایش بر سر زبان‌ها افتاده است.

آیا تاکنون در باره این نام یا شخصیت چیزی شنیده‌اید؟ اصلا شاید جزو کسانی باشید که این پیام را دریافت کرده‌اند و به احتمال زیاد شاید هم کمی نگران شده باشید.

ماجرای ترسا فیدالگو چیست؟

به‌تازگی بار دیگر پیامی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که سبب نگرانی برخی کاربران شده است. این پیام این است:

من ترسا فیدالگو هستم و ۲۷ سالمه و چند سال پیش در یک تصادف مردم، اگر من رو باور نکنی و این پیام رو برای دیگران نفرستی هر شب میام کنارت می‌خوابم

یا به خوابت میام و می‌ترسونمت یا برات مشکل به‌وجود میاد و مثل من توی یک تصادف می‌میری یا یکی از عزیزانت را می‌گیرم …

این پیام با ضمیمه چند عکس ترسناک برای فرد فرستاده می‌شود.

ترسا فیدالگو کیست؟

ترسا فیدالگو شایعه یا واقعیت؟

همه ما می‌دانیم در تمام دنیا و از جمله در ایران افراد بسیاری در روز می‌میرند درست مانند این‌که بسیاری هم به دنیا می‌آیند، اما چرا یک شخص باید این‌گونه بر سر زبان‌ها بیفتد فرض کنید حتا اگر چنین شخصی هم به‌راستی روزی وجود داشته یک روز در تصادف از بین می‌رود بنابراین رویداد چندان پیچیده‌ای نیست و نیازی به این همه داستان‌سرایی نیست. اما چرا برخی این کار را انجام می‌دهند؟

ویدیوی ترسا فیدالگو

جالب است بدانید این پیام‌ها برای برخی تنها به یک پیام خلاصه نمی‌شود و برخی ویدیویی هم دریافت می‌کنند.

برای برخی ویدیو‌های ترسناک ترسا فیدالگو نیز ارسال می‌شود.

ماجرا چیست؟

در این ویدیو این‌گونه است که فیلمی برای شما فرستاده می‌‎شد از تصویری در یک اتومبیل. همه چیز با یک تصادف اتومبیل در نزدیکی سنترا، پرتغال در سال ۱۹۸۳ آغاز شد، تصادفی که در آن دختری به نام ترسا فیدالگو در این تصادف رانندگی فوت می‌کند.

۲۰ سال پس از این حادثه، در ۱۲ جولای ۲۰۰۳ ویدیویی در اینترنت منتشر شده و صد‌ها هزار بار بازنشر شد.

در این ویدیو، گروهی سه نفره در حالی رانندگی در شبی تاریک در مورد ارواح و این‌گونه موجودیت‌ها حرف می‌زنند که ناگهان متوجه زن جوانی می‌شوند که در کنار جاده در حال راه رفتن است، آن‌ها از این زن دعوت می‌کنند که سوار اتومبیلشان شود تا او را به مقصد برسانند.

زن مورد نظر که چهره جذاب و زیبایی دارد در طول مسیر به نقطه‌ای از جاده اشاره کرده و می‌گوید که در این نقطه تصادف کرده و جان باخته است، بلافاصله چهره او پوشیده از خون شده و جیغ می‌زند، در ادامه اتومبیل تصادف می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که در زیرنویس این ویدیو وجود دارد، دو مسافر این اتومبیل، یک زن و یک مرد، جان باخته و نفر سوم که دیوید نام دارد به شکل معجزه‌آسایی زنده می‌ماند، اما هیچ‌گاه در مورد اتفاقاتی که آن شب رخ داده توضیح نمی‌دهد.

نیرو‌های پلیس دریافتند که دختری به نام ترسا فیدالگو در سال ۱۹۸۳ در همین نقطه در اثر تصادف اتومبیل  جان باخته است.


بیشتر بخوانید: طالع‌بینی متولدین هر ماه



در ویدیویی که گفته شد صدای شخصی شنیده می‌شود که چنین می‌گوید: این ماجرا واقعیست، دو نفر که می‌شناسم در همان لحظات در حال عبور از جاده بوده و دختری با لباس بلند سفید را دیده بودند که از جاده عبور کرده یا کوشش داشت عبور کند، اما یک راننده دیگر با او برخورد می‌کند.

ترسا فیدالگو کیست؟

آن‌ها سپس گفتند که پلیس در محل حضور یافته و برای این‌که ببینند چه بر سر دختر آمده مسیر خود را تغییر دادند و در ادامه شاهد ناپدید شدن راننده و پلیس بودند.

اکنون همانطور که آن‌ها به من و یک دوست دیگر گفته بودند، دوستم ماجرای ویدیو را به آن‌ها گفته و مشخصات دختر را توضیح داد و آن‌ها گفتند که دختر خودش است [همان دختری که در کنار جاده دیده بودند].

آیا به‌راستی این فیلم و ماجرا نمی‌تواند ساختگی باشد؟ در دنیایی که جادوی تصویر به اندازه‌ای توان‌مند است که امکان هر چیزی را برای ما فراهم می‌کند. جالب‌تر این است که بدانید اتفاقا بخشی از این ویدیو واقعیست، اما داستانی که در کنار این ویدیو روایت می‌شود ساختگی و تنها نتیجه نبوغ یک نویسنده است.

این داستان را یک نویسنده و فیلمساز به نام «دیوید ربوردائو» اهل کشور پرتغال، ساخته و پرداخته شده که نام فیلم خود را A Curva نام نهاده است.

نویسنده و تهیه کننده این ویدیو در مصاحبه با یک کانال خبری محلی می‌گوید که این داستان ساختگی بوده و واقعی نیست. درست مانند هزار و یک فیلم خیالی و ترسناکی که در دنیا وجود دارد و شاید تا امروز هم بسیاری از آن‌ها را خود شما دیده باشید و یا دست‌کم درباره آن‌ها شنیده باشید.

ترسا فیدالگو کیست؟

هدف از این‌گونه پیام‌ها چیست؟

همان‌گونه‌که اشاره کردیم با فرض وجودداشتن این فرد هم می‌دانیم که او روزی در یک تصادف رانندگی مرده است درست مانند هزاران تن دیگر در سرتاسر دنیا.

توجه داشته باشید معمولا این‌گونه متون با هدف جستجو کردن ترسا فیدالگو در گوگل است تا رنک و امتیاز فرد منتشرکننده را بالا ببرد.

این متن در ایران از سال ۱۳۹۳ و یک سایت خارجی برداشته و به فارسی برگردان شده بود متنی که تا امروز هنوزم هم گه‌گاه منتشر می‌شود.

جالب است بدانید این موضوع نه تنها در ایران بل‌که در کشور‌های دیگر هم وجود دارد و شماری برای سرگرمی دیگران را نگران می‌کنند و با آن می‌خندند!

نگران نباشید

معمولا کسانی‌که این‌گونه پیام‌ها را منتشر و پخش می‌کنند جامعه هدفشان کودکان و نوجوانان است کسانی‌که زودباورند و تجربه چندانی ندارند.

فرض کنید یک کودک یا نوجوان چنین پیامی را ببیند حتما نگران می‌شود بنابراین اگر چنین پیامی دریافت کردید بدون ترس و دلهره و لحظه‌ای نگرانی آن را پاک کنید تا کمکی کرده باشید در قطع‌کردن این زنجیره.

دقت داشته باشید بسیاری از این نوشته‌ها را ربات و به شکل انبوه می‌فرستد، اما اشتباه و ترس افراد ناآگاه
سبب ادامه پیداکردن این زنجیره می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما